De Webfish Awards 2013 is een gezamenlijk initiatief van IKON, Katholiek.nl, Protestantse Kerk, Raad van Kerken, FKT Universiteit van Tilburg en de Protestantse Theologische Universiteit. Er waren drie categorieën waarin de award kon worden gewonnen, nl. kerken, organisaties en particulieren.

Mede dankzij twee lokale ondernemers uit Nieuwegein en Leidsche Rijn heeft Best Life Church de prijs voor beste website in de categorie kerken gewonnen. Prina Blankenberg Edenburg van PrimaOntwerp (www.primaontwerp.nl) en Armen Mnatsian van Acreacom (www.acreacom.nl) hebben hun kwaliteiten vrijwillig ingezet om de kerk uit Utrecht mooi in beeld te brengen. De juryleden waren erg onder de indruk van de professionaliteit van de website en dit uitte zich in de winst van de Webfish Award 2013.

Beste website kerken

Best Life Church (www.bestlifechurch.nl) won de prijs voor beste website in de categorie kerken. Het juryrapport loog er niet om en was een en al lof over de website: “De jury heeft in de loop der tijd honderden websites van plaatselijke kerken gezien en beoordeeld. Zelden valt een site van een kerk echt op door vormgeving, inhoud en originaliteit.” “De doelen van de website zijn op voortreffelijke wijze vertaald in een zeer effectieve website die als voorbeeld kan dienen voor vele kerken.” Voorganger Paul van der Boom vertelt vol trots: “We zijn natuurlijk ontzettend blij met deze prijs. Onze vrijwilligers steken veel tijd en energie in het onderhouden en effectief maken van de website en dat beloont zich nu door zo’n mooie prijs te winnen. Ik dank iedereen die daarbij heeft geholpen. Maar nog belangrijker is dat we door middel van deze website mensen met God in aanraking willen laten komen. Een website die er mooi uitziet, spreekt mensen aan. En we hopen, onder meer door het winnen van deze prijs, dat mensen zo aangesproken worden dat ze ook naar onze samenkomsten op zondag komen.”

Overige winnaars

In de categorie organisaties won Start de stilte www.startdestilte.com en in de categorie particulieren was Shining Star Music (www.shiningstarmusic.com) de winnaar. Allewinnaars ontvangen een trofee en mogen op hun website de gouden webfish plaatsen.

Meer informatie over deze award is te vinden op: